login:
hasło:
Logo

O programie

Przykładowe projekty

Świat kolorów Baumit

Jak kolorować obiekty?


Spis treści
---
  1. Opis narzędzi »
  2. Zmiana przeźroczystości warstwy »
  3. Zarządzanie warstwami »
  4. Zmiana pory dnia »
  5. Nadawanie kolorów »
  6. Menadżer produktów »
  7. Menadżer warstw »
  8. Utworzenie projektu »
  9. Zarządzanie projektami »
  10. Rysowanie warstw »
  11. Drukowanie »
  12. Skróty klawiszowe »
  13. Wymagania »




Opis narzędzi
---

menu
"Wyczyść warstwy" - Usuwa wszystkie warstwy z projektu. "Dodaj/Zmień zdjęcie" - Otwiera menadżera do zmiany zdjęcia w projekcie. Po powrocie do projektu, należy wgrać aktualne zdjęcie.


"Zapisz" - Zapisuje bieżącą wersję projektu na serwerze.
"Wgraj warstwy z serwera" - Pobiera warstwy z bazy danych na serwerze. Wszystkie niezapisane dane w projekcie zostaną utracone.
"Dezaktywuj warstwę" - Odznacza aktywną warstwę. "Zaznaczanie warstw" - Umożliwia zaznaczenie warstwy poprzez kliknięcie na zdjęciu.
"Rysowanie warstwy" - odawania kolejnych wierzchołków warstwy/podwarstwy. "Przesuwanie" - Umożliwia dowolne przesunięcie zdjęcia.
"Pobieranie koloru z warstwy" - W ramach tej samej faktury, umożliwia pobranie koloru do próbnika z warstwy projektu.
"Powiększanie" - Umożliwia powiększenie wybranego obszaru, poprzez jego zaznaczenie. "Powrót do oryginalnego rozmiaru"
"Powiększenie" "Pomniejszenie"
"Koloruj aktywną warstwę"
"Menadżer produktów"






Zmiana przeźroczystości warstwy
---

alpha "Przeźroczystość" - Służy do ustawiania przeźroczystości aktywnej powłoki. Domyśle ustawiona wartość wynosi 72%.






Zarządzanie warstwami
---

warstwy "Warstwy w projekcie" - Wybierając daną warstwę/podwarstwę z listy, ustawiamy ją jako aktywną w projekcie.






Zmiana pory dnia
---

pora dnia "Wybierz porę dnia" - Narzędzie umożliwia zobaczenie zmian odcieni kolorów w zależności od pory dnia. Strzałka wskazuje aktualnie aktywną porę dnia. Można ją zmienić poprzez kliknięcie w jedną z trzech ikon: Wschód, Południe, Zachód.






Nadawanie kolorów
---

kolory

"Kolory" - Aby zmienić kolor w próbniku, klikamy w wybrany kolor na palecie kolorów.



inne kolory "Inne kolory" - Wybraną warstwę możemy pokolorować na dowolny kolor, poprzez wybranie trzech kolejnych składowych i kliknięcie w powstały kolor przy aktywnej warstwie.






Menadżer produktów
---

menadżer lista

"Spis produktów" - Z lewej strony menadżera znajduje się spis dostępnych produktów. Po wybraniu produktu, zostaje on pokazany w powiększeniu w oknie po prawej stronie. Za pomocą palety kolorów znajdującej się na dole, możemy dopasować do produktu odpowiedni kolor. Dla wybranego produktu ukazują się tylko kolory z nim występujące.


powrót "Powrót" - Powoduje powrót do projektu.






Utworzenie projektu
---
  1. Zaloguj się używając formularza znajdującego się z prawej strony u góry. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta w systemie, utwórz je korzystając z formularza rejestracyjnego Świat kolorów Baumit
  2. Z górnego menu wybierz Moje projekty. Ukaże się lista wszystkich Twoich projektów. Aby dodać nowy, z menu znajdującego się pod górną belką, wybierz Dodaj nowy projekt.
  3. Wypełnij formularz, za pomocą "Przeglądaj" wskaż plik graficzny, w formacie *.jpg, znajdujący się na dysku. A następnie kliknij ». (Zdjęcie najlepiej w formacie 640x480. Nie większe niż 1024[KB]).
  4. Jeżeli wszystko przebiegło prawidłowo, zostaniesz przeniesiony do spisu Twoich projektów.






Zarządzanie projektami
---
  1. Wszystkie swoje projekty możesz oglądać klikając w nazwę danego projektu. Zostaniesz wówczas przeniesiony do aplikacji bez możliwości edycji projektu.
  2. Aby otworzyć swój projekt z możliwością pełnej edycji, należy wybrać ikonkę z menu znajdującego się z prawej strony każdego projektu.
  3. Aby zmienić ustawienia i nazwę projektu należy wybrać ikonkę Edytuj .
  4. Kasowanie projektu odbywa się poprzez kliknięcie w Kasuj .






Rysowanie warstw
---
  1. Aby rozpocząć rysowanie warstwy należy za pomocą menadżera warstw, do którego można wejść za pomocą Zarządzaj warstwami, stworzyć odpowiednią warstwę a następnie wskazać ją w spisie warstw w prawym menu.
  2. Samo rysowanie rozpoczynamy po wybraniu narzędzia Rysowanie warstwy, (rys.w) znajdującego się w lewym menu. Rysowanie odbywa się na bieżąco poprzez wstawianie kolejnych wierzchołków warstwy, aż do osiągnięcia zamierzonej figury.
  3. Aby w narysowanej warstwie wykonać otwór należy, za pomocą menadżera warstw, w wybranej warstwie stworzyć podwarstwę, a następnie ustawić ją jako aktywną w spisie warstw, znajdującym się w prawym menu. Rysowanie odbywa się poprzez wstawianie kolejnych wierzchołków wycinanej figury (rys.pw). Rysując podwarstwę poza obszarem podstawowej warstwy, tworzymy jej dalszą część. W ten sposób możemy stworzyć wiele powierzchni niepołączonych ze sobą, a znajdujących się w jednej warstwie.
  4. Jeżeli mamy już narysowaną całą warstwę, możemy nadać jej kolor za pomocą próbnika: W tym celu z menu po lewej stronie wybieramy narzędzie Zaznaczenie warstw, za pomocą, którego wybieramy interesującą nas warstwę. Po wybraniu warstwy, klikamy na kolor w próbniku, przenosząc go na wybraną wcześniej warstwę.
  5. Kolor w próbniku zmieniamy za pomocą palety kolorów, lub menadżera produktów, którego otwieramy poprzez podwójne kliknięcie w kolor próbnika, lub w Zmień produkt.
 rys.w    rys.pw 






Drukowanie
---
  1. Aby wydrukować projekt, należy z lewego menu wybrać narzędzie Drukuj. w głównym oknie otworzy się podgląd drukowania. Za pomocą paska przewijania możemy obejrzeć cały wydruk.
  2. Wydrukowane kolory mogą różnić się od tych na monitorze, ze względu na ustawienia kolorów drukarki, a także na różne temperatury kolorów monitorów.

Menadżer drukowania
---

drukuj "Drukuj" - Powoduje wydruk strony widocznej na podglądzie.


powrót "Powrót" - Powoduje przeniesienie do projektu.






Skróty klawiszowe
---

  1. N - tworzy nową warstwę o domyślnej warstwie.
  2. M - tworzy podwarstwę, o domyślnej nazwie, w aktywnej warstwie.
  3. Enter - przywraca oryginalne rozmiary.
  4. UP, DOWN, LEFT, RIGHT - przesuwanie projektu.
  5. +/- - powiększanie/pomniejszanie projektu.






Wymagania
---

Minimalne wymagania do poprawnego działania programu:
  1. procesor Pentium 800Mhz, lub jego odpowiednik.
  2. system operacyjny Windows XP, lub nowszy.
  3. zainstalowany Flash player 8, lub nowszy.
  4. 256 MB pamięci RAM.
 
© Baumit 2007 - Wszelkie prawa zastrzeżone              webmaster: multimedia communication